Posiłki

Pierwsze śniadanie – każde dziecko z samego rana przed wyjściem z domu powinno coś zjeść.

 

Drugie śniadanie – chleb pełnoziarnisty, masło, dobra gatunkowo wędlina, sery, twaróg naturalny, jogurt naturalny, pasty wegetariańskie, pestki dyni, słonecznika, suszone owoce, świeże owoce sezonowe, surowe warzywa itp.

 

Dzieci z czasem będą mogły samodzielnie przygotowywać sobie przekąski z prostych i zdrowych produktów. Dzięki takiej formie organizowania śniadań nabierają odpowiednich nawyków żywieniowych, uczą się rozeznania w tym, czego i ile potrzeba dostarczyć organizmowi, mogą doświadczać radości przyrządzania sobie posiłku. Często jest możliwość, żeby wybrały także swój moment na posiłek podczas porannej pracy własnej.

 

Obiad
– obiady przygotowywane są z zgodnie z zasadami zdrowego żywienia z naturalnych, pełnowartościowych produktów.

 

Najważniejsze cechy naszych obiadków:

  • posiłki przygotowywane są zgodnie z zasadą sezonowości oraz bazują na krajowych, nie sprowadzanych produktach;
  • nie stosuje się produktów wysoko przetworzonych;
  • nie korzysta się z żadnych sztucznych przypraw, a wyłącznie z wysokiej klasy przypraw naturalnych;
  • możliwe jest zamawianie specjalistycznych diet dla dzieci z alergiami pokarmowymi oraz wegetarian.

 

Podwieczorek – najczęściej przygotowywany w naszej kuchni, a czasami przez dzieci lub wychowawców.

 

(Kolacja) – dziecko ma zapewniony posiłek, jeśli zostaje dłużej niż do godz. 17.00.

Wykonanie: Eduprzedszkola.pl Wszystkie prawa zastrzeżone.