•WAŻNE INFORMACJE

27 Sierpień 2016

Informacja

Rok szkolny 2017/2018  w naszym przedszkolu rozpoczyna się

 od dnia 04.09.17 (poniedziałek)

SERDECZNIE  ZAPRASZAMY

 

 

 

 

 

 

DZIEŃ  BABCI I  DZIADKA

W NASZYM PRZEDSZKOLU ODBEDZIE SIĘ

 

 

W DNIU 07.02.17  (WTOREK)

STARSZAKI  GODZ.11.00

ZERÓWKA  GODZ. 12.30

 

W DNIU 08.02.17 (ŚRODA)

 

ŚREDNIAKI  GODZ.12.30

MALUCHY   GODZ.12.30

 

 

 

 

 

 

 

 

UWAGA

W DNIACH:

27.12.2016r. (WTOREK)

28.12.2016r. (ŚRODA)                   

29.12.2016r. (CZWARTEK)

30.12.2016r. (PIĄTEK)

PRZEDSZKOLE NIECZYNNE

(zgodnie z warunkami umowy)

Z POWODU REORGANIZACJI, DEZYNFEKCJI I OZONOWANIA SAL DYDAKTYCZNYCH

 

 

 W dniu 21.12.16( środa) godz. 10.30

               WYCIECZKA DO LASU

,,Ubieramy choinkę dla zwierząt razem z Panem Leśniczym”

Bardzo prosimy aby każdy przedszkolak przyniósł tego dnia  chociaż jeden smakołyk dla zwierzątka leśnego np.:

(jabłuszko lub gruszka ,buraczek, pietruszka, kapusta itp.)

 

 

DZIĘKUJEMY

 

 

 

 

 

 

 

 

 

W dniu 31.10.2016          (poniedziałek)

hell

       HELLOWEEN W PRZEDSZKOLU

 

Mile widziane przebranie .

20.09.2016

WTOREK

WYCIECZKA DO:

zoo

 

 

 

 

 

PROGRAM DLA GRUPY ,,ZERÓWKA” I ,,STARSZAKI”

  1. Wyjazd godz. 7.00

  2. Przyjazd na miejsce ok. godz.9.30

  3. Przejazd kolejką od godz. 9.40-10.40

  4. Od godz. 11.00 do godz.13.00(atrakcje w Zoo- karmienie zwierząt i zwiedzanie)

  5. Obiad godz.14.00(w menu : kawłki kurczaka w panierce, frytki, surówka z kiszonej kapusty,kompot)

  6. Planowany powrót ok. godz.16.30-17.00

Rodziców dzieci ,które nie jadą na wycieczkę

prosimy  o zapewnienie im  opieki w dniu 20.09.16, ponieważ n-le z ich grup będą na wycieczce.

MOŻNA ZABRAĆ SUCHY PROWIANT  I WODĘ

DSC_4311

•DZIEŃ PRZEDSZKOLAKA

23 Maj 2016

 

W dniu 20 wrzenia obchodziliśmy Ogólnopolski Dzień Przedszkolaka. Święto to zostało ustanowione przez Sejm, by podkreślić wagę edukacji przedszkolnej w rozwoju i edukacji dzieci. Ma przyczynić się do popularyzacji wychowania przedszkolnego.Idea organizacji Dnia Przedszkolaka narodziła się w środowisku dyrektorów łódzkich przedszkoli. Po raz pierwszy uroczystości z okazji tego dnia odbyły się w Łodzi 20 września 2010 r. Znalazła ona naśladowców w wielu innych miastach. Termin obchodów Dnia Przedszkolaka – 20 września – nie jest przypadkowy. Jak zaznaczają pomysłodawcy święta, druga połowa września to czas, gdy dzieci w przedszkolu mają już za sobą okres adaptacyjny, wtedy też organizowane są uroczyste pasowania na przedszkolaka. 

kolory-teczy

•PROGRAMY REALIZOWANE W NASZYM PRZEDSZKOLU

19 Maj 2016

Informujemy że w naszym Przedszkolu

realizowany jest

Program wychowania przedszkolnego pt.:

Zabawy z kolorami

wraz z obudową metodyczną – 15 książek opracowanych do poszczególnych obszarów podstawy programowej (stanowiący formalny element budowy programu ─Sposoby osiągania celów kształcenia i wychowania…wg §3.1. ust. 2 c Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 czerwca 2012 r. w sprawie dopuszczania do użytku w szkole programów wychowania przedszkolnego i programów nauczania oraz dopuszczania do użytku szkolnego podręczników (Dz. U. Nr 12, poz.752)).

PROGRAM BEZPIECZEŃSTWA ,,Bezpieczny Przedszkolak”

PROGRAM ADAPTACYJNY

PROGRAM WYCHOWAWCZY

PROGRAMY UZUPEŁNIAJĄCE

,,OD RYTMIKI DO TAŃCA ” Program autorski do nauczania rytmiki i tańca.

 

,,MAŁY MATEMATYK” Wykorzystanie elementów metody Edyty Gruszczyk – Kolczyńskiej w rozwijaniu logicznego myślenia i kształtowaniu pojęć matematycznych u dzieci w wieku przedszkolnym.

 

,,TERAPIA PRZEZ ZABAWĘ”-Program terapeutyczny.

 

 

PROGRAM DLA PRZEDSZKOLA I SZKOŁY PODSTAWOWEJ

,, NIKT NIE RODZI SIĘ CZYTELNIKIEM

CZYTELNIKA TRZEBA WYCHOWAĆ ”

wykrz

•WAŻNE INFORMACJE DLA RODZICA!

10 Maj 2016

 

GODZINY POSIŁKÓW

 

ŚNIADANIE

9:00        GRUPA  ,,MALUCHY”  I GRUPA ,,ŚREDNIAKI”

9:50        GRUPA ,,STARSZAKI” I GRUPA ,,ZERÓWKA”

 

OBIAD

11:30   GRUPA  ,,MALUCHY” 

12:00   GRUPA ,,ŚREDNIAKI”

12:50   GRUPA ,,STARSZAKI” I GRUPA ,,ZERÓWKA”

 

PODWIECZOREK

14:00    GRUPA  ,,MALUCHY”  I GRUPA ,,ŚREDNIAKI”

14:30    GRUPA ,,STARSZAKI” I GRUPA ,,ZERÓWKA”

 

 

 

 

Uwaga !!!

 Rodzice dzieci odbieranych z przedszkola przed godziną podwieczorka proszeni są o  jego odbiór w jadalni.

 

 

 

 

 

 

UWAGA

W przedszkolu odbywają się zajęcia z  

gimnastki ogólnorozwojowej

prosimy o przyniesienie stroju gimnastycznego w woreczku

– biała koszulka    

– krótkie spodenki( mogą być getry)

 

Zajęcia prowadzone są boso w celu prawidłowego rozwoju stopy oraz możliwości korekty prawidłowej postawy ciała.

 

 

 

 

 

 

 

Każde dziecko na stałe powinno mieć w Przedszkolu:

  • kapcie umożliwiające samodzielne założenie i zapięcie,
  • szczoteczkę do zębów, pastę i kubeczek – wszystko podpisane,
  • dwa komplety ubrań na zmianę,
  • ubranie na gimnastykę w podpisanym worku,
  • poduszeczkę – jasiek i mały kocyk
  • baletki do zajęć z rytmiki
  • fartuszek na warsztaty arteterapii (i do zaj. plastycznych)

Dzieci

•KĄCIK WYMIANY KSIĄŻEK

14 Styczeń 2016

Drogie Dzieci, Drodzy Rodzice!


Możecie skorzystać z KĄCIKA WYMIANYKSIĄŻEK

Akcja ta ma celu propagowanie czytelnictwa wśród naszych dzieci i ich rodziców, ale będzie również wprowadzała w czekające je w szkole spotkanie z biblioteką.


„Kącik” będzie na Was czekał w holu głównym naszego przedszkola. Będzie się tam znajdował „regulamin” wypożyczeń oraz książki. Każdy będzie mógł podejść do kącika i sprawdzić, czy znajduje się tam bajka czy opowiadanie warte przeczytania. Lekturę będzie można zabrać ze sobą do domu i zapoznać się z nią, po czym należy ją odnieść z powrotem do kącika.


Ale to nie wszystko – jeśli w waszej domowej biblioteczce znajdują się ksiażki, z których już się nie korzysta, można je przynieść do przedszkola i zostawić w KĄCIKU WYMIANY. Stąd każdy zainteresowany będzie mógł ją pożyczyć i przeczytać.


Mamy nadzieję, że wymiana książek sprawi Wam wiele radości i przyjemności, ale nauczy Was też odpowiedzialności za wypożyczoną książkę.


Zapraszamy do naszego KĄCIKA WYMIANY KSIĄŻEK!! :)

•PORADNIK DLA RODZICA

21 Październik 2015

poradnik 

 

 

„Każde nowonarodzone dziecko w chwili narodzin ma większą potencjalną inteligencję niż ta, którą Leonardo da Vinci kiedykolwiek wykorzystywał”

Glenn Doman

Zabawa jest nauką, nauka zabawą. Im więcej zabawy, tym więcej nauki

Glenn Doman

 

Pomysły na zabawy stymulujące rozwój małego dziecka

Naturalną formą aktywności dziecka jest zabawa.

Dzieci uczą się poprzez zabawę.

Poprzez zabawę z dzieckiem rodzice mogą znacząco wesprzeć rozwój swojego dziecka.

Zabawa jest tą formą aktywności, która:

  • wymaga współdziałania i koncentracji uwagi,

  • wdraża do przestrzegania zasad i reguł,

  • rozwija umiejętności naśladowcze,

  • wyzwala aktywność twórczą,

  • kształtuje wyobraźnię i fantazję,

  • rozwija funkcje percepcyjne,

  • ćwiczy sprawność motoryczną i manualną,

  • rozwija spostrzegawczość i myślenie,

  • wyzwala wiele pozytywnych emocji.

 

Łowienie ryb

 

Przygotuj kartonowe pudełko i włóż do niego kilka metalowych kapski od butelek pomalowanych na kolorowo. Kawałek magnesu przywiąż na sznurku, a drugi jego koniec zawiąż na kijku. Zachęć dziecko by łowiło ryby (kapsle) przy pomocy tak skonstruowanej wędki. Jeśli kapsle są pomalowane, mów dziecku jakiego koloru rybkę ma złowić. Bawcie się w liczenie złowionych rybek (aby przyzwyczaić dziecko do rytmicznego wypowiadania liczebników)

 

Co ćwiczymy? – koordynację wzrokowo-ruchową

 

 

Zabawa kroplomierzem

 

Przygotuj dwie plastikowe miseczki i napełnij je wodą. Do jednej miseczki dodaj farbki wodnej, aby zabarwić ją na wyrazisty kolor. Pokaż dziecku jak może nabierać wodę przy pomocy kroplomierza (jak wkładać kroplomierz i napełniać gumkę; gdzie patrzeć aby zobaczyć jak woda napełnia rurkę). Zademonstruj jak opróżnić kroplomierz z kolorowej wody i wlać ją do drugiej miseczki.

Co ćwiczymy? – koordynację wzrokowo-ruchową

 

 

Zabawa szczypcami

 

Przygotuj pudełko z niewielkimi klockami lub małymi zabawkami. Pokaż dziecku jak może chwytać te przedmioty przy pomocy szczypiec kuchennych. Gdy dziecko nabierze wprawy w podnoszeniu zabawki przy pomocy szczypiec zachęć je by przenosiło je do drugiego pudełka ( miski, przyczepy w samochodziku, itp.). Postaw obok pudełka opakowanie z wgłębieniami (np. po jajkach albo ciastkach). Pokaż dziecku jak przy pomocy szczypiec może przenosić przedmioty do wgłębień.

Co ćwiczymy? – koordynację wzrokowo-ruchową

 

 

Wieża

 

Nazbieraj przez pewien czas trochę plastikowych pojemników po jogurtach, serkach lub przygotuj jednorazowe kubeczki. Zabawa polega na naprzemiennym stawianiu pojemniczków, by powstała budowla (zamek, wieża), stopniowo pnąca się w górę. Budowanie kontynuujemy aż do momentu, gdy budowla się zawali. Przegrywa ten, kto ostatnio coś do niej dołoży.

 

Co ćwiczymy? – umiejętność współdziałania, precyzję ruchów, koncentrację na zadaniu

 

 

Lepienie z plasteliny

 

 

(masy solnej: sól i mąka w proporcjach 1×1 z odrobiną wody)

Porozmawiaj z dzieckiem o kolorach plasteliny. Niech powie, co chciałoby z niej ulepić. Zróbcie z plasteliny kuleczki i węże. Spłaszczcie duży kawałek plasteliny (lub lepiej ciasta z masy solnej), rozwałkujcie go i wspólnie z dzieckiem róbcie na nim wzory, szczypanki, itp. Korzystajcie z różnych przedmiotów, np.: grzebienia, patyczka, kamyków. Wytnijcie z rozwałkowanego placka kształty przy pomocy foremek do zabawy w piasku lub foremek na ciastka. Tak wycięte „ciasteczka” można ozdobić drobnymi koralikami, guziczkami, fasolkami, kukurydzą, itp. Ciasto z masy solnej jest przyjemne w dotyku i mniej brudzi niż plastelina. Można je wyrobić wspólnie z dzieckiem. Wyroby z masy solnej można włożyć do pieca – uzyskają ładny złoty kolor i stwardnieją. Można je wtedy pomalować farbkami.

 

 

Co ćwiczymy? – koordynację wzrokowo-ruchową, twórczą wyobraźnię.

 

 

Dobieramy pary

 

 

Do płóciennego woreczka włóż różne drobiazgi, tak dobrane, aby każda rzecz miała swoją parę, np.: dwie piłeczki, dwa samochodziki, itp. Poproś dziecko by badając dotykiem i nie zaglądając do woreczka wyjmowało przedmioty, nazywało je i szukało pary.

 

 

Co ćwiczymy? – zdolność koncentracji, zmysł dotyku, myślenie

 

 

Dziecięca koszykówka

 

 

Ustaw na stołeczku duży kubeł lub inny pojemnik. Zrób razem z dzieckiem kulki z papieru lub przygotuj woreczek z grochem. Zachęć dziecko do celowania najpierw z małej, potem większej odległości.

 

 

Co ćwiczymy? – precyzję ruchu, celność

 

 

Gra w kolory

 

 

Wybierz jeden ze znanych dziecku kolorów i poproś by w otoczeniu wyszukało i pokazało jakiś przedmiot w tym kolorze – zabawkę, ubranko, kwiat, kubek. Inny wariant tej zabawy: pokazujesz dziecku przedmiot a dziecko mówi w jakim jest kolorze. Kolejny wariant: mówisz dziecku na przykład: – Widzę coś czerwonego! Zgadnij co to jest?

 

 

Co ćwiczymy? – spostrzegawczość , nazywanie kolorów

 

 

Układanka geometryczna

 

 

Wytnij z kolorowego papieru – czerwonego, niebieskiego i żółtego – kilka figur geometrycznych różnej wielkości. Zachęć dziecko by posegregowało je najpierw według kształtu, potem koloru.

 

Co ćwiczymy? – spostrzegawczość, różnicowanie kolorów i kształtów

 

 

Kręgle

 

 

Ustaw w przestronnym miejscu, np. w korytarzu pięć lub sześć dobrze zakręconych plastikowych butelek z wodą. Usuń wszystkie przedmioty, które mogą przeszkadzać w zabawie. Daj dziecku piłkę tenisową i pokaż jak ma ją puścić, by potoczyła się po podłodze i przewróciła butelki.

 

 

Co ćwiczymy? – koordynację wzrokowo-ruchową, celność

 

 

W czasie burzy

 

 

Połóż się na plecach, posadź dziecko na brzuchu i zegnij kolana tak, by dziecko mogło się o nie oprzeć pleckami. Złap dziecko za rączki, aby „kapitanowi” na statku łatwiej było utrzymać równowagę. Zaczyna się burza. Unieś brzuch i biodra i kołysz nimi na boki, opuszczaj kolana, itp. Dopóki starczy ci sił. W końcu morze się ucisza, dopływacie szczęśliwie do brzegu.

 

 

Co ćwiczymy? – zmysł równowagi

 

 

Pod mostem

 

 

Połóż się na plecach na podłodze i rozłóż szeroko ręce na boki. Unieś biodra tak wysoko jak zdołasz – będziesz mostem. Dziecko przeczołguje się pod mostem tam i z powrotem.

 

 

Co ćwiczymy? – koordynację ruchową

 

 

Gimnastyka z poduszką

 

 

Daj dziecku niewielką poduszeczkę lub woreczek z grochem lub innym sypkim materiałem. Zachęć dziecko do różnych akrobacji: niech spaceruje po pokoju z poduszką na głowie, połóż ją na plecach, gdy dziecko będzie chodzić na czworakach, itp. Pozwól mu wypróbować jeszcze inne możliwości: może chodzić z poduszką między kolanami, trzymając ją nad głową, itp. Nazywaj gdzie jest poduszeczka (na głowie, nad głową, między nóżkami, itp.)

 

 

Co ćwiczymy? – koordynację ruchową, rozumienie określeń dotyczących położenia przedmiotów w przestrzeni.

 

 

Podróż na dywanie

 

 

Daj dziecku do zabawy mały dywanik lub większy ręcznik. Zachęć by dziecko przemieszczało się na dywaniku w pozycji na kolanach, z podpartymi rękami; potem na siedząco odpychając się nóżkami. Można zorganizować podróż dookoła stołu, bieg do celu, wyścigi z psem, itp.

 

 

Co ćwiczymy? – sprawność ruchową i koordynację ruchów

 

 

Puzzle

 

 

Dużą, wyraźną fotografię (np. powiększoną u fotografa) przedstawiającą postać twojego dziecka przyklej na karton a następnie potnij poziomo na trzy części. Poproś dziecko o złożenie fotografii i nazywanie różnych części swojego ciała. Gdy zabawa stanie się zbyt łatwa potnij fotografię na mniejsze części. Do zabawy możesz wykorzystać też proste duże ilustracje z czasopism dziecięcych, opakowań po zabawkach, itp.

 

 

Co ćwiczymy? – spostrzegawczość, nazywanie części ciała, elementów obrazka

 

 

Kto to mówi?

 

 

Przy okazji, gdy będą w domu goście, można zaproponować zabawę – kto to mówi? Zakryj dziecku oczy chusteczką. Zgromadzone osoby po kolei mówią coś do malucha, a on zgaduje, kto to mówi. Aby utrudnić zabawę goście zmieniają głos, naśladują głosy zwierząt, szepczą, śpiewają, itp.

Inna wersja tej zabawy: poruszamy różnymi przedmiotami tak, by wydawały dźwięki, np.: szeleścimy gazetą, potrząsamy kluczami, odbijamy piłeczką, itp. Dziecko zgaduje jaki przedmiot wydaje taki dźwięk.

 

 

Co ćwiczymy? – koncentrację uwagi, różnicowanie słuchowe

 

 

Jaka to zabawka?

 

 

Przykryj zabawkę dziecka serwetką lub chustą tak, by można było rozpoznać kształt przedmiotu. Zachęć dziecko do zgadywania co jest ukryte pod materiałem. Niech maluch zgaduje jakiego koloru jest zabawka, z czego jest zrobiona.

 

 

Co ćwiczymy? – spostrzegawczość, umiejętność kojarzenia

 

 

 Układanka

 

 

Wybierz spośród zabawek dziecka klocki o jednakowych kształtach i tylko w dwóch kolorach, np. czerwone i niebieskie. Zacznij układać je w określonej kolejności: czerwony, niebieski, czerwony, niebieski. Zachęć dziecko by układało razem z tobą. Zabawę można modyfikować o układanie dwóch rodzajów guzików, dwóch rodzajów kart, itp.

 

 

Co ćwiczymy? – spostrzegawczość i koncentrację uwagi

 

 

Chodzę po linie

 

 

Po skończonym sprzątaniu wyłącz odkurzacz a sznur rozciągnij na podłodze. Wymyśl historyjkę, że lina to kładka nad wodą pełną rekinów. Niech dziecko chodzi po „kładce” z szeroko rozłożonymi rękami, żeby utrzymać równowagę. Zamiast sznura można bawić się w ten sposób z użyciem skakanki, szerokiej taśmy, itp. Zabawę można wzbogacić rozkładając dodatkowo kartki ze starych gazet. Będą to kamienie do przeskakiwania z jednego na drugi.

 

 

Co ćwiczymy? – zmysł równowagi

 

 

Balonik

 

 

Napompuj balonik i pokaż jak można go podbijać. Zachęć dziecko, by w tej zabawie posługiwało się nie tylko rączkami, ale i głową, nogą, ramieniem. Po skończonej zabawie wypuszczaj powoli powietrze z balonika kierując je na różne części ciała dziecka. Poproś, by dziecko zamknęło oczy. Niech zgaduje i nazywa, gdzie leci teraz powietrze z balonika. To je wyciszy i skoncentruje.

 

 

Co ćwiczymy? – refleks, koordynację ruchową

 

 

Chodzenie po „chodniku”

 

 

Ułóż prosty chodnik z rozłożonych gazet, przymocuj je do podłogi taśmą klejącą. Zademonstruj jak można chodzić po chodniczku nie tracąc równowagi. Kolejne chodniki mogą być kręte, można zachęcać dziecko, aby nie stawało ma łączeniach albo zachęcić je, aby stawało na co drugą płytkę, itp.

W innej wersji zadaniem dziecka jest chodzenie po dróżce wyznaczonej przez dwa równolegle ułożone sznurki, czy chodzenie po grubej taśmie stopa za stopą, na paluszkach albo dużymi krokami, z wysoko unoszonymi kolanami.

 

 

Co ćwiczymy? – równowagę, koordynację ruchową

 

 

Tunele, szałasy

 

 

Na podłodze rozłóż poduszki, materiałowe wałki, dmuchany materac, zwinięte ręczniki, ustaw krzesła, które przykryjesz kocem, aby powstał tunel. Przez powstały tor przeszkód dziecko będzie mogło się gramolić, ćwiczyć równowagę. Małe dzieci uwielbiają się chować w różnych zakamarkach rozwija to ich wyobraźnię, pomysłowość, świadomość własnego ciała. Zbuduj dziecku szałas ze starego prześcieradła lub koca rozpięty między meblami lub krzesłami. Umieść tam kilka zabawek. W kolejnych zabawach udawajcie, że domek jest jaskinią, samolotem, statkiem, domem – można wtedy wkładać różne rekwizyty i w ten sposób rozwijać umiejętności bawienia się w zabawy tematyczne, symboliczne. Zrób dziecku domek z dużego kartonowego pudła, wytnij otwory – które będą drzwiami i oknami, pomaluj pudło kolorową farbą, narysuj wzory. Wnętrze domku wyłóż. W innej wersji możesz zrobić dziecku namiot wykorzystując stare prześcieradła, koc.

 

 

Co ćwiczymy? – wyobraźnię, sprawność ruchową

 

 

Bieganie wokół jeziora

 

 

Rozciągnij na dywanie długi sznur i ułóż go w formę owalną. Zabawa polega na poruszaniu się po obwodzie sznurka na różne sposoby, np. „konikiem”, do tyłu, bokiem, skacząc obunóż. Można zmieniać kierunek poruszania się na umówiony sygnał dźwiękowy.

 

 

Co ćwiczymy? – planowanie ruchu, skoczność, orientację przestrzenną

 

 

Taczki

 

 

Chwyć dziecko za biodra (w starszym wieku za nogi) i zachęć je, aby spróbowało iść na samych rękach.

 

 

Co ćwiczymy? – górną część ciała, koordynację ruchów

 

 

Rób to, co ja

 

 

Baw się z dzieckiem w naśladowanie. Wykonuj różne ruchy i zachęcaj dziecko, żeby cię naśladowało, np. machaj ręką, tup nogami, klaśnij w dłonie nad głową, chodź na czworakach, udawaj że śpiewasz czy ścierasz kurze. Pozwól także, żeby dziecko zrobiło coś co ty będziesz naśladować.

 

 

Co ćwiczymy? – umiejętność naśladowania, świadomość ciała, koordynację

 

 

Przeskakiwanie przeszkody

 

 

Zachęć dziecko do przeskakiwania obunóż przez położony na podłodze kij od szczotki, rozłożony sznurek, klocek, itp. Możesz zrobić dłuższy złożony tor przeszkód, złożony z elementów do przeskakiwania, chodzenia wzdłuż prostej, po łuku, itp.

 

 

Co ćwiczymy? – sprawność ruchową: skoczność, równowagę

 

 

Zabawa ,,co do siebie pasuje?”

 

 

Kładziemy przed dzieckiem różne przedmioty (lub ich kolorowe ilustracje), które pasują do siebie z uwagi na funkcję użytkową (np.: kubek i łyżeczka, szczotka i szufelka, wiaderko i łopatka), łączne występowanie w codziennym życiu (np.: czapka i szalik, stół i krzesło) lub przynależność do jakiejś kategorii (np. zwierzęta, pokarmy), itp. Zachęcamy dziecko, żeby ułożyło rzeczy tak, aby do siebie pasowały.

 

 

Co ćwiczymy? – umiejętność klasyfikowania

 

 

Zabawa ,,co do czego służy?”

 

 

Dorosły wkłada do jednej miski/woreczka różne przedmioty np. mydło, pasta do zębów, skarpetka, łyżka, telefon itp. Dziecko wybiera sobie jeden przedmiot, dorosły pyta ,,do czego to służy?/co z tym można zrobić?”.

 

 

Co ćwiczymy? – kojarzenie przedmiotu z jego funkcją

Pomysły na zabawy stymulujące rozwój dziecka

w młodszym wieku szkolnym  (5,6-o latki)

 Stopień trudności zabaw zawsze dostosowujemy do możliwości dziecka!!!!(nie proponujemy zabaw które są za trudne dla danego dziecka!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

 

 

 Zabawa w kończenie zdań

 

 

W zabawie może wziąć udział dowolna ilość osób. Zadaniem każdej osoby jest powtórzenie i uzupełnienie zdania rozpoczętego przez poprzednią osobę.

Przykład: Pierwsza osoba mówi: Kotek idzie. Druga osoba mówi: Kotek idzie na spacer. Kolejna osoba dodaje: Czarny kotek idzie na spacer. Następna uzupełnia: Czarny kotek idzie na spacer do lasu.

Można tworzyć w ten sposób długie i zabawne historyjki.

 

 

Co ćwiczymy? – umiejętność budowania zdań, poszerzamy słownictwo, ćwiczymy koncentrację uwagi i pamięć.

 

 

Zabawa w kończenie rysunku

 

 

Na dużym kartonie rodzice i dzieci wykonują wspólny rysunek kolejno dorysowując jakieś elementy. Mogą powstać realne lub zupełnie fantastyczne przedmioty, zwierzęta, ludzie.

 

 

Co ćwiczymy? – wyobraźnię, sprawność graficzną, umiejętność kojarzenia. Zabawa buduje bliskość między członkami rodziny i pozwala doświadczyć przyjemności z czynności rysowania u dzieci, które rysują niechętnie.

 

 

Ile potrafisz nazwać?

 

 

Zabawa polega na wymyślaniu jak największej liczby rzeczy pasujących do zaproponowanej kategorii, np.: jakie znasz warzywa, owoce, zwierzęta pływające, meble, sposoby podróżowania, kwiaty, itp.

 

 

Co ćwiczymy? – myślenie i kojarzenie, zdolność do klasyfikowania.

 

 

Co tam było?

 

 

Rozkładamy przed dzieckiem 4-5 elementów (przedmiotów, zdjęć, figur, kółek w różnych kolorach, itp.). Dziecko powinno przyjrzeć się tym elementom i wymienić je z pamięci (zakrywamy elementy lub polecamy dziecku zamknąć oczy). W innej wersji tej zabawy chowamy jeden przedmiot, gdy dziecko ma zamknięte oczy i prosimy by zgadło, co zostało schowane.

 

 

Co ćwiczymy? – pamięć wzrokową, koncentrację uwagi.

 

 

Trzy kubeczki

 

Przygotowujemy trzy kolorowe pojemniki, np.: po jogurcie. Pod każdym pojemnikiem w obecności dziecka chowamy jakiś drobny przedmiot (guzik, kasztan, klucz, szpulkę z nićmi, itp.). Zmieniamy kolejność kubków i pytamy co pod którym się znajduje.

 

 

Co ćwiczymy? – koncentrację uwagi, pamięć wzrokową.

 

 

Lista zakupów

 

 

Bawmy się z dzieckiem w zapamiętywanie szeregów przedmiotów, których nazwy zaczynają się na kolejne litery alfabetu. Zabawę zaczyna jedna osoba, która mówi: „Poszedłem do sklepu i kupiłem ananasy. Naprzemiennie uczestnicy zabawy dodają nazwę jakiegoś przedmiotu powtarzając to, co już zostało wymienione, np.: „Poszedłem do sklepu i kupiłem ananasy i banany (cytryny, daktyle…). Listę można modyfikować umawiając się na określone kategorie, np.: jedzenie, zwierzęta, zabawki, itp.

 

 

Co ćwiczymy? – koncentrację uwagi, pamięć słuchową, analizę słuchową.

 

 

Patrzę na coś …

 

 

Proponujemy dziecku zabawę w zgadywanie, o czym myślimy. Mówimy: „Patrzę na coś… małego/dużego, szorstkiego/puchatego, coś czerwonego, coś, co służy do zabawy, itd. Możemy dodać też, na jaką literę się zaczyna nazwa tego przedmiotu. Zabawa powinna toczyć się naprzemiennie – dziecko wymyśla zagadki dla rodzica.

 

 

Co ćwiczymy? – umiejętność wnioskowania, stosowania określeń przymiotnikowych.

 

 

Wesołe polecenia

 

 

Jak najczęściej możemy wydawać dziecku różne nietypowe, dowcipne polecenia, np.: dotknij czegoś czerwonego i stań za krzesłem; w podskokach do okna i na czworakach z powrotem do krzesła; kto ma białe skarpetki podskakuje trzy razy, a kto ma brązowe stanie na jednej nodze; połóż linijkę za kubeczkiem, a długopis pod krzesłem …

 

 

Co ćwiczymy? – umiejętność rozumienia poleceń, koncentrację uwagi, orientację przestrzenną.

 

 

Magiczne pudełko

 

 

W dużym tekturowym pudełku wycinamy z boku dwie dziury na ręce. Pudełko ozdabiamy wspólnie z dzieckiem. Do pudełka chowamy przedmioty o różnym kształcie, fakturze. Zadaniem dziecka jest włożenie ręki do pudełka i tylko przy pomocy dotyku rozpoznanie, co zostało w nim ukryte.

 

 

Co ćwiczymy? – wrażliwość dotykową, umiejętność rozpoznawania wrażeń dotykowych i kojarzenia ich z obrazem wizualnym.

 

 

Układanki własnej roboty

 

 

Duże kolorowe obrazki (np.: ze starej książeczki, czasopisma) naklejamy na karton i tniemy nożyczkami na kilka lub kilkanaście elementów. Zadaniem dziecka jest złożyć obrazek z części. Możemy w ten sposób wykorzystać stare pocztówki świąteczne, zdjęcia ze starego kalendarza, itp.

 

 

Co ćwiczymy? – spostrzegawczość, analizę i syntezę wzrokową.

 

 

Kierowanie krokami dziecka

 

 

Chowamy w pokoju jakiś przedmiot i mówimy dziecku, że może go odnaleźć jeśli będzie dokładnie szło tak, jak mu powiemy. Wydajemy komendy typu: zrób dwa kroki do przodu, teraz jeden krok w prawo, znów dwa kroki do przodu, itp.

Inną wersją tej zabawy może być kierowanie poruszaniem się jakiejś zabawki (konika, autka, żołnierzyka) na specjalnie przygotowanej planszy przypominającej szachownicę. Zabawka powinna dotrzeć do określonego miejsca na planszy (stajni, garażu, koszar) wg naszych słownych wskazówek.

 

 

Co ćwiczymy? – orientację przestrzenną i kierunkową, koncentrację uwagi.

 

 

Rzuć na …

 

 

Z kolorowych kartonów (starej ceraty, opakowań, itp.)wycinamy duże figury geometryczne, np.: kółka, trójkąty, kwadraty, prostokąty, owale, itp. Rozkładamy je na podłodze w dowolny sposób. Zadaniem dziecka jest rzucenie woreczka z grochem na określoną przez nas figurę lub rzucenie na wybraną przez siebie figurę i nazwanie jej.

 

 

Co ćwiczymy? – koordynację wzrokowo-ruchową, różnicowanie kształtów, utrwalanie ich nazw.

 

 

Tajemnicze dźwięki

 

 

Rodzic przygotowuje kilka plastikowych pojemniczków, do których wsypuje różne materiały, np.: sól, groch, ryż. Dziecko zamyka oczy i rozpoznaje po dźwięku, którym pojemnikiem potrząsa rodzic. Może też łączyć w pary pojemniki, w których znajduje się ta sama substancja rozpoznając ją po dźwięku (np.: łączy dwa pojemniki, w których jest groch, dwa, w których jest mąka, itp.)

W innej wersji zabawy słuchowej możemy polecić dziecku by rozpoznało przedmioty na podstawie wydawanego przez nie dźwięku (np: gumka, klucze, piłeczka pingpongowa, gazeta) lub wsłuchiwało się w dźwięki z otoczenia i rozpoznawało je (szum wody, odgłos kroków, szum wiatru, klaśnięcie, przejeżdżający samochód, itp.)

 

 

Co ćwiczymy? – wrażliwość słuchową ważną przy rozpoznawaniu dźwięków mowy, koncentrację uwagi.

 

 

Zagraj tak jak ja

 

 

Dorosły wygrywa na bębenku lub przedmiotach codziennego użytku (garnki, sztućce, kubki, plastikowe butelki, itp.) prosty układ dźwięków (np.: bębenek, łyżka, kubek, butelka) i mówi do dziecka by zagrało tak jak on. Dziecko może też odtwarzać proste rytmy wystukiwane palcem na blacie, na bębenku, wyklaskiwane, itp.

 

 

Co ćwiczymy? – analizę słuchową, kojarzenie dźwięku z przedmiotem, koncentrację uwagi.

 

 

Pudełko do czytania

 

 

Prosimy dziecko, by powiedziało kilka słów, które chciałoby umieć przeczytać. Przygotowujemy stosowne napisy drukowanymi literami na komputerze lub znajdujemy je w czasopismach, naklejamy na karton i wycinamy w formie kartoników. Kartoniki dziecko czyta razem z rodzicem i wkłada do swojego pudełka do czytania. Do tego pudełka dziecko powinno zaglądać codziennie i czytać swoje wyrazy. Możemy uzupełniać pudełko o kolejne kartoniki.

 

 

Co ćwiczymy? – umiejętność globalnego czytania, różnicowania obrazu graficznego słów.

 

 

 Eksperymenty

 

 

Pokazujemy dziecku do czego potrzebna jest waga, jak się waży. Dajemy mu możliwość porównania wagi różnych produktów.

W ten sam sposób bawimy się z dzieckiem w mierzenie różnych rzeczy, porównywanie, co jest dłuższe: biurko czy stolik, itp. Bawimy się miarką krawiecką wstążeczką, sznurówką) zwijając ją lub rozkładając tak, by dziecko odkryło, że miarka tej samej długości może zajmować mniej lub więcej miejsca zależnie od przekształceń, ale wciąż pozostaje tej samej długości.

Eksperymentujemy wspólnie z wodą przelewaną do naczyń bardziej płaskich lub wyższych i sprawdzamy jak zachowuje się ta sama ilość wody w różnych naczyniach.

Bawimy się z dzieckiem plasteliną. Przygotowujemy dwie kulki tej samej wielkości, a następnie proponujemy dziecku by rozwałkowało jedną z nich i sprawdziło ile miejsca zajmuje. Następnie zachęcamy by znów zrobiło kulkę i odkryło, że ilość plasteliny nie zmienia się niezależnie od przekształceń.

 

 

Co ćwiczymy? – kształtujemy pojęcia ważne dla myślenia matematycznego: stałość miary, wagi, objętości, masy.

 

 

 

 

 

 

 

•STATUT PRZEDSZKOLA

12 Październik 2017

STATUT   PRZEDSZKOLA NIEPUBLICZNEGO

,,Uśmiech dziecka” we Włodzimierzowie

 

Rozdział

I POSTANOWIENIA OGÓLNE

 

  • 1
  1. Niepubliczne Przedszkole ,,Uśmiech Dziecka”, zwane dalej przedszkolem jest placówką niepubliczną.
  2. Siedziba przedszkola znajduje się we Włodzimierzowie, ul. Łęczyńska 20. Organem prowadzącym przedszkole jest Łukasz Komar
  3. Ustalona nazwa używana jest przez przedszkole w pełnym brzmieniu:

PRZEDSZKOLE NIEPUBLICZNE  ,,UŚMIECH DZIECKA”

 

NIP: 6631443359

REGON: 101655065

  • 2

Przedszkole działa na podstawie:

  1. Ustawy z dnia 7 września 1991 roku o systemie oświaty (tekst jednolity Dz. U. Nr 256 z 2004 r., poz. 2572 z późniejszymi zmianami).
  2. rozporządzeń wykonawczych do ustawy o systemie oświaty, dotyczących placówek niepublicznych

3.Wpisu do rejestru niepublicznych placówek oświatowych Miasta.

  1. Niniejszego statutu.
  • 3
  1. Działalność przedszkola finansowana jest przez rodziców w formie opłat stałych za pobyt dziecka w przedszkolu oraz subwencji otrzymywanej z gminy.
  2. Inne źródła finansowania mogą pochodzić z: darowizn, dotacji, dochodów z dodatkowej działalności opiekuńczo-oświatowej oraz innych wpływów.
  3. Opłata stała za przedszkole nie podlega zwrotowi w przypadku nieobecności dziecka.
  4. Przedszkole zapewnia wyżywienie dla dzieci, którego koszt wliczony jest w opłatę stałą.
  5. Opłata za pobyt dziecka w przedszkolu pobierana jest z góry do 10 dnia każdego miesiąca.
  6. Pobierana jest opłata wpisowa przy rejestracji dziecka, której wysokość ustala organ prowadzący.
  7. Wpisowe nie podlega zwrotowi.
  • 4
  1. Przedszkole zapewnia świadczenia w zakresie realizacji podstawy programowej wychowania przedszkolnego, określonej przez Ministra Edukacji Narodowej.

 

Rozdział II CELE I ZADANIA PRZEDSZKOLA

 

  • 1

Przedszkole realizuje cele i zadania dydaktyczno-wychowawcze określone w ustawie o systemie oświaty oraz w przepisach wydanych na jej podstawie, a w szczególności:

  1. Zapewnia wszystkim wychowankom bezpieczeństwo i optymalne warunki do prawidłowego rozwoju.
  2. Wspomaga indywidualny rozwój dziecka.
  3. Sprawuje opiekę nad dziećmi odpowiednio do ich potrzeb i możliwości przedszkola.
  4. Współdziała z rodziną wspomagając ją w wychowaniu dzieci.
  5. Realizuje założenia programowe wychowania przedszkolnego określone przez Ministerstwo Edukacji Narodowej.
  6. Rozwija umiejętności językowe w zakresie języka ojczystego oraz języka angielskiego.
  • 2

Do zadań przedszkola należy:

  1. Sprawowanie opieki nad dziećmi w czasie nieobecności rodzica, rodziców lub opiekunów prawnych.
  2. Zapewnianie stymulującego aktywność i rozwój  dziecka otoczenia oraz zajęć dydaktycznych.
  3. Kształtowanie czynnej postawy dziecka wobec własnego zdrowia, bezpieczeństwa, oraz rozwijanie jego sprawności ruchowej.
  4. Wspieranie rozwoju poczucia własnej wartości i szacunku dla innych.
  5. Budzenie wrażliwości emocjonalnej oraz świadomości moralnej dziecka ze szczególnym uwzględnieniem interakcji i współpracy dzieci w grupie.
  6. Wspieranie kreatywności dziecka.

Rozdział III ORGANY PRZEDSZKOLA I ICH KOMPETENCJE

 

Organami przedszkola są:

  1. Organ prowadzący – właściciel: Łukasz Komar
  2. Dyrektor pedagogiczny :   Agnieszka Łągwa
  3. Rada Pedagogiczna.
  • 1

Do kompetencji i zadań Organu prowadzącego przedszkole należy:

  1. Uchwalenie statutu przedszkola.
  2. Organizowanie administracyjnej, finansowej i gospodarczej obsługi przedszkola.
  3. Sprawowanie kontroli nad stanem technicznym budynku.
  4. Zatrudnianie nauczycieli i innych pracowników przedszkola oraz określanie ich warunków pracy i wynagrodzenia (zgodnie z Kodeksem Pracy, Regulaminem Pracy).
  5. Prowadzenie dokumentacji dotyczącej administracji i finansów oraz wszystkich pracowników przedszkola zgodnie z obowiązującymi przepisami .
  6. Kieruje bieżącą działalnością przedszkola, reprezentuje przedszkole na zewnątrz.
  7. Dba o zapewnienie opieki nad wychowankami oraz zapewnienie właściwych warunków BHP dla wszystkich zatrudnionych pracowników.
  8. Podejmuje decyzję o przyjęciu oraz skreśleniu dziecka z listy uczęszczających do

 

  • 2

Dyrektor Pedagogiczny  przedszkola:

  1. Nadzoruje działalność statutową placówki.
  2. Koordynuje opiekę nad dziećmi.
  3. Przewodniczy Radzie Pedagogicznej.
  4. Współpracuje z rodzicami.
  5. Realizuje wszelkie inne niezbędne dla prawidłowego funkcjonowania przedszkola zadania, określone przez organ prowadzący.

 

 

 

 

  • 3 Rada Pedagogiczna:

W skład Rady Pedagogicznej wchodzą wszyscy pracownicy zatrudnieni na stanowiskach pedagogicznych, Organ Prowadzący oraz Dyrektor Administracyjny.

 

Do zadań Rady Pedagogicznej należy:

  1. Ocena efektywności stosowanych programów nauczania
  2. Rozwiązywanie problemów wychowawczych

Rozdział IV ORGANIZACJA PRZEDSZKOLA

  1. Przedszkole jest czynne od poniedziałku do piątku w godzinach od 6.30 do 17.30,

z wyjątkiem ustawowych dni świątecznych: przerwy bożonarodzeniowej ,a także przerwy wakacyjnej w sierpniu.

  1. Podstawą zgłoszenia dziecka do Przedszkola jest karta zapisu dziecka.
  2. Zapisy dzieci trwają przez cały rok i dzieci przyjmowane są w miarę dostępności miejsc przedszkolnych i według kolejności zapisów.
  3. Edukacja i opieka przedszkolna odbywa się w czterech lub pięciu oddziałach przedszkolnych.
  4. Liczba dzieci w oddziale może przekroczyć 25 dzieci, w takim przypadku zatrudniony zostaje dodatkowy nauczyciel lub pomoc nauczyciela.
  5. Oddział  może funkcjonować przy niepełnej liczbie dzieci.
  6. Istnieje możliwość przyjmowania dzieci posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego i tworzenia oddziałów integracyjnych , w takim przypadku zatrudniony zostaje n-l wspomagający.
  7. Do realizacji celów i zadań statutowych przedszkole posiada:
    • Sale dydaktyczne do zajęć w poszczególnych grupach.
    • Salkę terapeutyczną (2 sale)
    • Ogród z wyposażeniem.
    •  Łazienki dla dzieci i personelu.
    • Szatnię.
    • Kuchnię z zapleczem gastronomicznym.
    • Pomieszczenia administracyjno-gospodarcze.
  8. Zajęcia dydaktyczne i wychowawczo-opiekuńcze odbywają się w budynku przedszkola, poza jego terenem w trakcie spacerów i wycieczek.
  9. Przedszkole może rozszerzać ofertę opiekuńczą i edukacyjną w zależności od potrzeb.

Rozdział V WYCHOWANKOWIE PRZEDSZKOLA

  • 1
  1. Przedszkole oferuje opiekę nad dziećmi w wieku 2,5-6 lat.
  2. Dziecko w przedszkolu ma wszystkie prawa wynikające z Konwencji Praw Dziecka, a w szczególności do:

o właściwie zorganizowanego procesu dydaktycznego i opiekuńczo-  wychowawczego, zgodnie z zasadami higieny pracy umysłowej,

  • ochrony przed wszelkimi formami przemocy fizycznej bądź psychicznej
  • poszanowania godności osobistej,
  • szacunku do wszystkich jego potrzeb, życzliwego i podmiotowego traktowania, poszanowania własności
  • 2

Wychowankowie mogą zostać skreśleni z listy uczestników przedszkola w przypadku gdy:

  1. zachowanie dziecka wykracza poza ogólne normy funkcjonowania w grupie przedszkolnej, po wcześniejszych konsultacjach z rodzicami/prawnymi opiekunami.
  2. rodzice lub opiekunowie, w sytuacjach, które tego wymagają, nie współdziałają z pracownikami pedagogicznymi przedszkola w zakresie umożliwiającym i tworzącym warunki dla rozwoju dziecka oraz przestrzegania przez dziecko zasad współżycia społecznego,
  1. nagminnego nieodbierania dziecka z przedszkola w godzinach określonych przez statut,
  2. rodzice lub opiekunowie zalegają z opłatą czesnego do 10. dnia nieopłaconego miesiąca.

Rozdział VI PRACOWNICY PEDAGOGICZNI

  1. W przedszkolu zatrudnieni są nauczyciele z wyższym wykształceniem pedagogicznym.
  2. Nauczyciel przedszkola prowadzi pracę dydaktyczno-wychowawcą i opiekuńczą zgodnie z obowiązującymi programami nauczania, odpowiada za jakość i wyniki tej pracy oraz szanuje godność dziecka i respektuje jego prawa.
  3. Do zakresu zadań nauczycieli należy:
    • Dbanie o zdrowie i bezpieczeństwo powierzonych im wychowanków podczas ich pobytu w przedszkolu, jak i na spacerach i wycieczkach poza terenem placówki.
    • Sprzyjanie rozwojowi, zdolnościom i zainteresowaniom dzieci.

Planowanie i prowadzenie pracy dydaktyczno-wychowawczej oraz jej dokumentowanie.

  • Prowadzenie i dokumentowanie obserwacji pedagogicznych dziecka.
  • Współdziałanie z rodzicami/opiekunami w sprawach wychowania i nauczania dzieci.
  • Dbanie o estetyczny wygląd sal oraz czystość i bezpieczeństwo zabawek.
  • Udział w pracach Rady Pedagogicznej i realizacja jej postanowień.
  • Realizacja zleceń dyrektorów i osób kontrolujących.
  • Realizacja innych zadań zleconych przez dyrektorów przedszkola, wynikających z bieżącej działalności placówki.
  • Własne doskonalenie zawodowe.
  1. Nauczyciel otacza indywidualną opieką każdego ze swoich wychowanków i utrzymuje kontakt z ich rodzicami w celu:

o Poznania i ustalenia potrzeb rozwojowych ich dzieci.

  • Ustalenia form pomocy w działaniach wychowawczych wobec dzieci.
  • Włączenia ich w działalność przedszkola.
  1. Wynagrodzenie nauczycieli ustalone jest na podstawie kontraktów indywidualnych

Rozdział VII PRACOWNICY NIEPEDAGOGICZNI

 

W przedszkolu zatrudnieni są pracownicy administracyjno-obsługowi: pomoc nauczyciela, personel kuchenny, personel sprzątający, personel techniczny Do ich zadań należą:

  1. Zapewnienie sprawnego codziennego działania przedszkola, utrzymanie obiektu i jego otoczenia w ładzie i czystości
  2. Przestrzeganie zasad bezpieczeństwa i higieny pracy
  3. Zgłaszanie wszelkich braków zaopatrzeniowych
  4. Dbanie o czystość w pomieszczeniach zaplecza kuchennego
  5. Szczegółowy zakres obowiązków ustalają dyrektorzy przedszkola

Rozdział VIII RODZICE

 

  • 1 Rodzice mają prawo do:
  1. Zapoznania się z programami i zadaniami dydaktyczno-wychowawczymi realizowanymi w przedszkolu.
  2. Uzyskiwania informacji na temat swojego dziecka, jego postępów, osiągnięć i potrzeb. Współpracy z nauczycielami w celu wspierania ich dziecka w optymalnym jego rozwoju.
  3. Uzyskiwania porad w sprawach wychowania i rozwoju dziecka.
  4. Uczestnictwa w spotkaniach z rodzicami, otwartych uroczystościach i zajęciach adaptacyjnych. §2

Rodzice mają obowiązek:

  1. Przestrzegania niniejszego statutu.
  2. Przyprowadzanie i odbieranie dziecka z przedszkola w określonym w statucie czasie otwarcia placówki lub wskazanie osoby upoważnionej do tych czynności.
  3. Terminowego uiszczania odpłatności za pobyt dziecka w przedszkolu i jego wyżywienie.
  4. Informowanie o nieobecności dziecka w przedszkolu i jej przyczynie, ze szczególnym uwzględnieniem chorób zakaźnych, przyprowadzaniem do przedszkola dzieci zdrowych.

 

,

 

 

Rozdział IX POSTANOWIENIA KOŃCOWE

  1. Statut przedszkola obowiązuje w równym stopniu wszystkich członków społeczności przedszkolnej: nauczycieli, rodziców, pracowników obsługi i administracji.
  2. Statut wchodzi w życie z dniem 1 września 2017 roku.

 

•PROJEKTY UNIJNE

6 Wrzesień 2017

logotypy prawidłowe

W okresie 01.06.2019-31.08.2020 „Uśmiech Dziecka” Łukasz Komar  realizuje projekt pt. „Przedszkole Uśmiech Dziecka”.

Celem projektu jest zwiększenie uczestnictwa 20 dzieci z gminy Sulejów w wysokiej jakości edukacji przedszkolnej poprzez wsparcie istniejącej placówki wychowania przedszkolnego – Niepublicznego Przedszkola „Uśmiech Dziecka” w zakresie generowania i funkcjonowania nowych miejsc przedszkolnych oraz poprawy jakości i oferty zajęć edukacyjnych w terminie do 31.08.2020r.

 

Planowane efekty projektu to: wygenerowanie 20 nowych miejsc przedszkolnych oraz wyższa jakość i wzbogacenie oferty zajęć dodatkowych.

Wartość projektu: 459 837,50 zł, w tym wkład Funduszy Europejskich: 390 861,50 zł.

 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

HARMONOGRAM UDZIELANIA WSPARCIA

 w projekcie  przedszkolnym 2019/2020

PONIEDZIAŁEK  10:00 -16:00  ARTETERAPIA(6h tygodniowo)

Zajęcia inne o charakterze terapeutycznym prowadzone  przez psychologa w grupach 3-4 osobowych

Wsparciem objęte są wszystkie dzieci.

WTOREK 10:00-12:00 i 13:00-15:00 GIMNASTYKA KOREKCYJNA (4h tygodniowo)

Zajęcia inne o charakterze terapeutycznym prowadzone  przez pedagoga  w dwóch grupach

10-o osobowych po 1 godz. dla grupy

Wsparciem objęte są wszystkie dzieci.

ŚRODA 8:00 – 9:00 MUZYKOTERAPIA (2 h tygodniowo)

Zajęcia inne o charakterze terapeutycznym prowadzone  przez muzykoterapeutę z całą grupą.

Wsparciem objęte są wszystkie dzieci.(2 grupy max.10 osób)

CZWARTEK 10:00-15:00 LOGOPEDA( 5 h tygodniowo)

Zajęcia inne o charakterze terapeutycznym prowadzone  przez logopedę w grupach 3-4 osobowych

Wsparciem objęte są wszystkie dzieci.

PIĄTEK 9:00-12 i 13:00- 16:00 TERAPIA PEDAGOGICZNA(6 h tygodniowo)

Zajęcia inne o charakterze terapeutycznym prowadzone  przez oligofrenopedagoga w grupach 3-4 osobowych

Wsparciem objęte są wszystkie dzieci.

 

 

•IMPREZY W PRZEDSZKOLU

27 Wrzesień 2016

KALENDARZ UROCZYSTOŚCI, IMPREZ, KONKURSÓW I WYCIECZEK 
W PRZEDSZKOLU UŚMIECH DZIECKA

ROK SZKOLNY 2017/2018

 

WRZESIEŃ

  1. Wycieczka do Borysewa – ZOO SAFARI …. września
  2. Dzień ziemniaka na sportowo- „W krainie pieczonego ziemniaka”- 9 września
  3. Światowy Dzień Przedszkolaka – Od najmłodszego, aż po starszaka wszyscy świętują Dzień Przedszkolaka. (Wyjazd do kina)  20 września
  4. Kobiety sto lat śpiewają, bo panowie święto mają- święto chłopców. 29 września

PAŹDZIERNIK

  1. O bezpieczeństwo dbamy – rad policjantów uważnie słuchamy – spotkanie z policjantem.  ……października
  2. Dzień drzewa- Poznajemy tajemnice drzew i lasu, w ciszy podziwiamy, nie robiąc hałasu. Wycieczka do lasu. 31 października
  3. Dzień dyni, zachęcanie do codziennego spożywania warzyw i owoców, potrawa z dyni lub pomarańczowego warzywa, owocu. 24 października

LISTOPAD

  1. „Cała Polska czyta dzieciom”-  rodzice czytają dzieciom wiersze polskich autorów. 3 listopada
  2. Kto ty jesteś? Polak mały. – Dzień Niepodległości w przedszkolu 10 listopada
  3. Dzień pluszowego misia- Misia naszego kochamy i dzień w przedszkolu z nim spędzamy. 24 listopada
  4. Wosk lejemy, wesoło się bawimy na Andrzejkach radośnie tańczymy – andrzejkowe wróżby i zabawy. 30 listopada

GRUDZIEŃ

  1. Czerwona postać z bajki rozdaje prezenty na Mikołajki. 6 grudnia
  2. Zwierzątka w lesie dokarmiamy i pyszną choinkę im ubieramy. Spotkanie z leśniczym. Wycieczka do lasu. 15 grudnia
  3. Konkurs kolęd w MOK w Sulejowie …. grudnia
  4. Bożonarodzeniowe warsztaty rodzinne . 18 grudnia
  5. Gdy w przedszkolu wyrośnie choinka, łańcuszkami, bombkami zaświeci – to znaczy, że święta są blisko, cieszą się przedszkolne dzieci – wspólna Wigilia w przedszkolaków .  22 grudnia

STYCZEŃ

  1. Pędzą wnuki ulicami z ogromnymi laurkami -Dzień Babci i Dziadka w przedszkolu. … stycznia
  2. Tydzień spotkań z babcią, dziadkiem w ramach Kampanii „Cała Polska czyta dzieciom”.  od… do…. Stycznia

LUTY

  1. Dziś w przedszkolu Wielki Bal. Tańczy razem ze sto par – bajkowy bal karnawałowy. ….. lutego
  2. Dzień pizzy. Każdy przedszkolak wie jak pizze robi się. 9 lutego
  3. 14 lutego

MARZEC

  1. Wiwat kobiety! – święto dziewczynek. 8 marca
  2. Tam daleko gdzie wysoka sosna, maszeruje drogą mała wiosna – pożegnanie zimy i powitanie wiosny. 21 marca
  3. Warsztaty wielkanocne- spotkanie z rodzicami i wspólne zabawy. 26-29 marca
  4. Wielkanocne śniadanko – wspólne śniadanie i szukanie Wielkanocnego zajączka. 30 marzec

 

KWIECIEŃ

  1. Konkurs Recytatorski. Dzieci i dorośli wiersze prezentują i wszystkich zaskakują. 10 kwietnia
  2. Konkurs matematyczny- gra planszowa co matematykę rozwinie w naszych głowach. Dzieci i rodzice tworzą gry. 18 kwietnia
  3. Moja Ziemio ukochana, życzę słońca Ci od rana – Światowy Dzień Ziemi. 21kwietnia
  4. Międzynarodowy dzień tańca l- prezentacje tańców ludowych w wykonaniu dzieci. 29 kwietnia

MAJ

  1. Strażak życie ratuje, odwagi mu nie brakuje… – spotkanie ze strażakami z OSP w Przygłowie. 8 maja
  2. Święto polskiej niezapominajki. 15 maja
  3. „Dobrze, że Was mam i nie jestem sam” – dzień Mamy i Taty w przedszkolu. 26 maja
  4. Tydzień spotkań z mamą, tatą w ramach Kampanii „Cała Polska czyta dzieciom”. 4-8 czerwca.

 

CZERWIEC

  1. „Tak roześmiane buziaki mają nowe przedszkolaki”- Dzień dziecka. 1 czerwca
  2. W zdrowym ciele, zdrowy duch- pieszy rajd przedszkolaków……. czerwca
  3. „Czas pożegnać przedszkole i pomyśleć o szkole…” – uroczyste pożegnanie przedszkola przez dzieci z zerówki. ….. czerwca
  4. Festyn rodzinny w przedszkolu. 30 czerwca

 

 

INNE IMPREZY ORGANIZOWANE W PRZEDSZKOLU Z UDZIAŁEM DZIECI:

 

  • Spektakle teatralne i projekcje kinowe poza przedszkolem.
  • Organizacja urodzin dzieci – cały rok.
  • Spektakle teatralne na terenie przedszkola.
  • Wycieczki i spacery związane z realizacją planowanej tematyki kompleksowej organizowane wg miesięcznych planów pracy (do środowisk przyrodniczych, instytucji użyteczności publicznej – poznawanie dalszego otoczenia (szkoła podstawowa, biblioteka, urzędy i zakłady użyteczności publicznej, las, łąka, ogródki , sklepy, boisko, itp.).
  • Wycieczki autokarowe.
  • Spotkania z przedstawicielami różnych zawodów.
  • Konkursy organizowane przez inne instytucje.
  • Akcje i projekty organizowane przez instytucje współpracujące z przedszkolem. 
  • Warsztaty lub zajęcia otwarte z udziałem rodziców.

 

KALENDARZ IMPREZ WEWNĘTRZNYCH

W NASZYM PRZEDSZKOLU 2016/2017

 

Wrzesień 

  • Wycieczka do Zoo Safari w Borysewie

  • Dzień Chłopaka

Październik


Święto pieczonego ziemniaka

,,Czy ziemniaki rosną w lesie???”

,, Dzień drzewa”

Listopad

 

  • Święto pluszowego Misia

  • Dzień Przedszkolaka

  • Święto Dyni

halloween

 

 Grudzień

  • Wizyta Św. Mikołaja

  • Spotkanie z Panem Leśniczym

  • ,,Świąteczna choinka dla mieszkańców lasu”

  • Konkurs kolęd-MOK- Sulejów

  • Uroczysty obiad Wigilijny

 

 

 

 LUTY

  • W KARNAWALE CZAS NA BALE

  • DZIEŃ BABCI I DZIADKA

  • MIĘDZYNARODOWY DZIEŃ PIZZY

  • WALENTYNKI

MARZEC

  • DZIEŃ KOBIET

  • POWITANIE WIOSNY

  • KONKURS RECYTATORSKI „BRZECHWA DZIECIOM”

 KWIECIEŃ

  • „WIELKANOCNE OZDOBY” – warsztaty plastyczne z rodzicami

  • „ŚWIĄTECZNA KARTKA” -spotkanie przedświąteczne z rodzicami

  • „ŚMINGUS DYNGUS NA UCIECHĘ – tradycje wielkanocne, uroczystość grupowa

  • ŚWIATOWY DZIEŃ ZIEMI- uroczystość grupowa 

MAJ

   .„MAMO, TATO BAW SIĘ Z NAMI” – uroczystość z okazji dnia mamy i taty

CZERWIEC  

  • DZIEŃ DZIECKA NA WESOŁO

     wycieczka autokarowa

    Pieszy rajd przedszkolaka

„CZAS DO SZKOŁY” – Starszaki żegnają się z przedszkolem – uroczystość grupowa

 LIPIEC

  • WITAMY LATO – festyn rodzinny

 

 

•Zbieraj makulaturę, ratuj konie (archiwum)

6 Październik 2015

We wrześniu nasze przedszkole przyłączyło się do KLUBU GAJA.

Klub Gaja jest jedną z najstarszych, wiodących, polskich organizacji społecznych zajmujących się ochroną środowiska naturalnego i prawami zwierząt.

http://www.klubgaja.pl

 

W październiku  2015 rozpoczynamy akcję zbierania makulatury.

Wszystkich zainteresowanych przyłączeniem się do akcji serdecznie prosimy

o dostarczanie makulatury do  naszego przedszkola.

 

 

plakat

•Imprezy w przedszkolu (archiwum)

1 Czerwiec 2015

KALENDARZ IMPREZ WEWNĘTRZNYCH

W NASZYM PRZEDSZKOLU

 

Październik

  • Święto pieczonego ziemniaka

,,Czy ziemniaki rosną w lesie???”

  • ,,Święto drzewa”

Listopad

  • Święto pluszowego Misia

  • ,,Moje ukochane drzewo”- konkurs plastyczny i fotograficzny

Grudzień

  • Wizyta Św. Mikołaja

  • Spotkanie z Panem Leśniczym

  • ,,Świąteczna choinka dla mieszkańców lasu”

 

 

 

 

 

KALENDARZ IMPREZ

GRUDZIEŃ

07.12.15  Wizyta Św. Mikołaja.

 

09.12.15  Gry i zabawy z projektorem multimedialnym.

 

15.12.15 ,,Opowieści Pana Leśniczego”.

 

16.12.15 ,,Konkurs kolęd i pastorałek”.

 

17.12. 15 Wycieczka do pobliskiego lasu- ubieramy choinkę dla leśnych zwierząt.

 

23.12.15  Świąteczny obiad i wspólne kolędowanie.

 

 

 

 

 

 

KALENDARZ IMPREZ WEWNĘTRZNYCH

W NASZYM PRZEDSZKOLU  ROK 2016

Styczeń

19.01.16( wtorek ) godz. 9.30 

GRUPA ,,STARSZAKI” , ,,ŚREDNIAKI”

 wyjazd do Piotrkowa na przedstawienie

Teatru Młodego Widza z Wrocławia

 ,,POLSKIE BAŚNIE”

ŻYWA WODA, ZŁOTA KACZKA, SZEWCZYK DRATEWKA

 

26.01.16 (wtorek) godz.10.30

GRUPA ,, STARSZAKI ’’

 

Uroczystość z okazji Dnia Babci i Dziadka

Serdecznie zapraszamy wszystkie Babcie i Dziadków

LUTY

02.02.16 (WTOREK) GODZ. 10.30

GRUPA ,,MALUSZKI”

Uroczystość z okazji Dnia Babci i Dziadka

Serdecznie zapraszamy

 wszystkie Babcie i Dziadków

03.02.16 (ŚRODA) GODZ.11.00

GRUPA ,,ŚREDNIAKI”

Uroczystość z okazji Dnia Babci i Dziadka

Serdecznie zapraszamy

 wszystkie Babcie i Dziadków

08.02.16 (PONIEDZIAŁEK) GODZ. 10.30

WSZYSTKIE GRUPY

BAL KARNAWAŁOWY    

 

 

 

 

 

 

W dniu 14.06.16 (WTOREK)

GRUPA ,,ŚREDNIAKI”    I   GRUPA ,,STARSZKI”

RAJD PIESZY SZLAKIEM LEŚNYM  POD  POMNIK HUBERTA

 

W PROGRAMIE :

  1. ROZPOCZĘCIE –WYMARSZ O GODZ. 10.00

  2. ZŁOŻENIE ŚLUBOWANIA EKOLOGICZNEGO

  3. RUCHOWA ROZGRZEWKA

  4. PRZYBYCIE DO PIERWSZEJ STACJI POSTOJU

  5. GRY I ZABAWY ORAZ ZADANIA EDUKACYJNE W TERENIE

  6. PRZYBYCIE POD POMNIK HUBERTA – SPOTKANIE Z LEŚNICZYM

  7. OBIAD W PLENERZE I PODWIECZOREK NA WYNOS

  8. ODBIÓR DZIECI PRZEZ RODZICÓW- SZLABANY BĘDĄ OTWARTE

  9. GODZ 14.30

 WAŻNE :

KAŻDE DZIECKO POWINNO MIEĆ NAKRYCIE GŁOWY!

 

 

 

PIKNIK RODZINNY

25 CZERWCA 2016

9.15 występy grupy ,,Maluszków”

9.30 występy grupy ,,Średniaków”

10.00 występy grupy ,,Starszaków”

CZEKA NAS WSPANIAŁA ZABAWA ,

WIELE ATRAKCJI

I NIESPODZIANEK

SERDECZNIE ZAPRASZAMY !!!!!!!!!!!!!

 

ZAPRASZAMY NA

DZIEŃ DAWCY SZPIKU W PRZYGŁOWIE

 

REJESTRACJA:

Data:               22 maja 2016

Godzina:         10:00 – 16:00

Miejsce:          Gimnazjum w Przygłowie z siedzibą we Włodzimierzowie

Adres:              ul. Ks. Kard. St. Wyszyńskiego  1

ZABIERZ  ZE  SOBĄ  DOKUMENT  Z  NUMEREM  PESEL !

 

 

 

 

 

                          W DNIU 29.05.16 godz.12.00 – 18.00

Nadleśnictwo Piotrków zaprasza do LEŚNEJ OSADY EDUKACYJNEJ W KOLE

                               NA ZIELONY DZIEŃ DZIECKA

 Spotkanie ze strażakami z Komendy Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej – poznaj pracę strażaka i zobacz z bliska pojazdy strażackie.

Spotkanie z policjantami z Komendy Miejskiej Policji w Piotrkowie Trybunalskim, zobacz pojazdy policyjne jakimi dysponuje Komenda Miejska w Piotrkowie Trybunalskim i dowiedz się jak się zachowywać by być bezpiecznym.

Spotkanie z pszczołami. Poznaj życie i zwyczaje pszczół.

Spotkanie z rzeźbiarzem, który z drewna wyczaruje COŚ specjalnie dla dzieci!

Nowe technologie w leśnictwie – poznaj las z innej strony i dowiedz się jak nie zgubić się w lesie.

Gospodarka leśna – Poznaj pracę leśnika a także zobacz maszyny jakie pracują w lesie.

W lesie jesteś tylko gościem! Dowiedz się jak należy zachowywać się  w lesie – spotkanie z leśnikiem.

Zabawa na świeżym powietrzu! Specjalnie dla dzieci dmuchany plac zabaw zapewni Ośrodek Sportu i Rekreacji w Piotrkowie Trybunalskim.

„Biegam, bo lubię lasy” – rodzinny bieg z nagrodami.

Występ Andrzeja Janeczki – „TRZECI ODDECH KACZUCHY” w specjalnym repertuarze dla dzieci.

Ponadto:

Na miejscu będzie możliwość zjedzenia czegoś pysznego!

Pomiędzy zajęciami edukacyjnymi odbędą się liczne konkursy z nagrodami i zabawy dla dzieci, a wszyscy, którzy odwiedza nas w tym dniu na rowerze otrzymają praktyczny upominek.

SERDECZNIE ZAPRASZAMY

 

W DNIU  01.06.16 (ŚRODA)

Z OKAZJI DNIA DZIECKA

NASZE PRZEDSZKOLAKI WYBIORĄ SIĘ NA WSPANIAŁĄ WYCIECZKĘ

DO LEŚNEJ OSADY EDUKACYJNEJ W KOLE .

Wycieczkę ufundował właściciel przedszkola Łukasz Komar.

 

 

 

 

 

 

•Adopcja rysia (archiwum)

17 Styczeń 2015

ryś1Korzystając z okazji zbliżających się świąt Bożego Narodzenia, postanowiliśmy zorganizować zbiórkę pieniędzy  na  :

 ZAADOPTOWANIE SYMBOLICZNIE RYSIA

by w ten sposób ratować ginącą przyrodę razem z :

 

panda

ryś2

 

 

 

 

 

 

 

 

Rysie liczą na nasze  wsparcie

Kupując za dowolną kwotę sianko i pierniczki upieczone przez nasze dzieciaki mogą państwo dołączyć do naszej akcji.

 My przekażemy  zebraną kwotę  na konto fundacji

https://pomagam.wwf.pl/adopcja/

dając im szansę na przetrwanie.

W podziękowaniu otrzymamy   elektroniczny certyfikat oraz zależnie od kwoty wsparcia: elektroniczny list o wybranym gatunku oraz wyjątkowe zdjęcia rysia.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ryś cert

 

 

 

Wykonanie: Eduprzedszkola.pl Wszystkie prawa zastrzeżone.